Skouras Lab

Skouras lab

Η Μεγαλύτερη Αξία της Ζωής είναι η Αισθητική

Η Μεγαλύτερη Αξία της Ζωής είναι η Αισθητική

Η μεγαλύτερη αξία στη ζωή είναι η αισθητική

Ο διεθνούς φήμης Φυσιογνωμιστής Evan Γεωργουλάκης και η Διευθύντρια Αισθητικής και Μόνιμου Μακιγιάζ της εταιρείας Ramel, Δήμητρα Σκούρα πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν όρια μεταξύ εικαστικής και καθημερινής πραγματικότητας. Η μία διεισδύει στην άλλη, είναι αλληλένδετες. Η πραγματικότητά τους κινείται πάντα σε αυτό το «μεταξύ»…
Σε μια ενδιαφέρουσα ημερίδα, INTERCOLOR 2010- Τα χρώματα του ήλιου (που διοργάνωσε το περιοδικό Nouvelles Esthetiques στην Τεχνόπολη στο Γκάζι), υποστήριξαν ότι «η νεαρή όμορφη γυναίκα είναι θαύμα της φύσης. Η μη νεαρή όμορφη γυναίκα είναι θαύμα της Τέχνης». Και οι δύο ομιλητές ξέρουν να αφηγούνται. Με τα μάτια, τα χέρια, τη φωνή, το σχέδιο και κυρίως με το χρώμα.

Μετά από κάθε ομιλία ποιο είναι το συναίσθημα;

Δ.Σ Πληρότητα. Αν και η πλουσιότερη εμπειρία προηγείται συνήθως της γέννησης. Είναι η σύλληψη της ιδέας, το χτίσιμο των σχέσεων ανάμεσα στους συνεργάτες, η επιμέλεια της παρουσίασης. Όταν τελειώσει όλο αυτό, έχω ήδη αλλάξει σελίδα, αλλά η αφήγηση συνεχίζεται μέσα από τις συζητήσεις των ακροατών.

Η επικοινωνία σας με το κοινό είναι…

Δ.Σ Ευαίσθητη. Αισθάνομαι ότι ο αποδέκτης της δουλειάς μου ξέρει πολύ περισσότερα για μένα από ό,τι εγώ για κείνον. Νοιώθω αρκετά εκτεθειμένη. Όταν μιλάω σε ημερίδες, εγώ περνάω τις εξετάσεις, όχι οι μαθητές που με ακούνε. Εκείνη την ώρα κρίνομαι από νέους ανθρώπους.

Ε.Γ Το κοινό δεν είναι κάτι απρόσωπο, μια μάζα. Είναι ατομικότητες. Προσπαθώ να επικοινωνώ άμεσα, σε ατομικό επίπεδο. Μέσα από τη γνώση της μορφο-ψυχολογίας αποκτά κανείς σταδιακά μια ενσυναίσθηση, και υποσυνείδητα μιλά σε κάθε άτομο ξεχωριστά στη δική του γλώσσα.

Πώς συνδυάζεται η φυσιογνωμική με την τέχνη της πλαστικής χειρουργικής και του μόνιμου μακιγιάζ;

Ε.Γ Η εικόνα που έχουμε χτίσει ο καθένας για τον εαυτό του, είναι αυτό που αποτελεί τον κυρίως πυρήνα της ταυτότητας, της ατομικότητας και της συμπεριφοράς μας. Συνεπώς, εκείνοι που αναζητούν έναν πλαστικό χειρουργό ή έναν make up artist, πολλές φορές έχουν ανάγκη από κάτι περισσότερο από μια διορθωτική επέμβαση. Είναι βασικό ο Φυσιογνωμιστής να εξασφαλίζει τις απαραίτητες εκείνες προϋποθέσεις ούτως ώστε το άτομο να αναδειχθεί ως προσωπικότητα.
Υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ του εσωτερικού μας κόσμου και της εικόνας μας προς τα έξω. Τα χαρακτηριστικά μας έχουν μια λογική, έστω και αν οι περισσότεροι ίσως να μην την αντιλαμβάνονται.
Μέσα από τη μορφο- ψυχολογία δίδεται η δυνατότητα να εναρμονιστεί η εικόνα μας με τον εσωτερικό μας ψυχισμό διατηρώντας τις αναλογίες που μας ταιριάζουν, αποφεύγοντας τις υπερβολές.

Ποια ήταν η πρώτη σας επαφή με την αισθητική;

Ε.Γ Ξεκίνησε πριν από δώδεκα χρόνια περίπου στο Λονδίνο συμβουλευτικά σε κλειστό κύκλο που επιθυμούσαν τροποποιητικές επεμβάσεις. Η συνεργασία ευδοκίμησε και επεκτάθηκε και με τους χειρουργούς.
Στην Ελλάδα εξακολουθώ να δίνω τη γνώμη μου σε περιπτώσεις που αφορούν αισθητική και μόνιμο μακιγιάζ, αλλά επίσης και σε συνέδρια.

Ο χαρακτήρας του ανθρώπου αλλάζει;

Ε.Γ Οι πρωτογενείς μας τάσεις είναι δύσκολο να μεταβληθούν. Για να επιτευχθεί οποιαδήποτε βαθιά αλλαγή στο χαρακτήρα μας η διαδικασία θα πρέπει να ξεκινήσει από μέσα προς τα έξω και όχι αντίθετα.
Οι έξυπνοι άνθρωποι μαθαίνουν πώς να χειρίζονται τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητές τους κατά τρόπο εποικοδομητικό. Εκεί έρχεται η αξία της φυσιογνωμικής όπου μας βοηθά να καλλιεργήσουμε τα προτερήματά μας αλλά και να διαχειριστούμε τις αδυναμίες μας.

Τι σημαίνει επιτυχία;

Δ.Σ Περισσότερες ευθύνες.

Τι σας προκαλεί η δημοσιότητα;

Ε.Γ Εκτιμώ ότι είναι χρήσιμη, όταν τη διαχειρίζεται κανείς ισορροπημένα. Αρχικά μπορεί να δείχνει κολακευτική για τη ματαιοδοξία μας, αλλά αν το άτομο δεν έχει βρει τις εσωτερικές του ισορροπίες το κόστος της μπορεί να είναι υπερβολικά υψηλό. Σαν να πηγαίνεις στην αυλή του Αρταξέρξη.

Τι είναι τέχνη;

Δ.Σ Δεν μπορεί κανείς να δώσει έναν ορισμό της. Αυτό που μπορεί όμως να πει είναι τι δεν είναι τέχνη: να ονομάσει δηλαδή, το πλαστό στοιχείο, τη βιαστική, επιπόλαιη και επιφανειακή θεώρηση των πραγμάτων. Η τέχνη είναι προνόμιο. Δεν υπακούει σε θεωρίες, τις διαψεύδει μονίμως, έχει δική της λογική.

Υπάρχουν κανόνες;

Δ.Σ Οι κανόνες υπάρχουν για να τους παραβαίνουν οι καλλιτέχνες. Ποτέ κάτι αξιοπρόσεκτο δεν βγήκε από όσους ακολουθούν την πεπατημένη.

Πώς αντιλαμβάνεστε τον καλλιτέχνη;

Δ.Σ Αντιλαμβάνομαι τον καλλιτέχνη ως αναβάτη και άλογο συγχρόνως. Το πρώτο μέρος είναι η λογική και το δεύτερο το ένστικτο. Νομίζω σε ό,τι αφορά τις επιλογές μου αποφασίζει το άλογο, ενώ ο αναβάτης έρχεται μετά για να κρίνει.

Σας έχει προδώσει ποτέ το άλογο;

Δ.Σ Μπορείς να φανταστείς το άλογο εσαεί όρθιο; Εννοείται ότι πέφτεις, τραυματίζεσαι, πονάς, μαθαίνεις, σηκώνεσαι, ξανατρέχεις.

Το ταλέντο χρειάζεται;

Ε.Γ Σαν ικανότητα, είναι αυτό που διαφοροποιεί τον επιδέξιο τεχνίτη από τον πραγματικό καλλιτέχνη. Προσδίδει τη “μαγεία” σε ορισμένες δημιουργίες. Όσο περισσότερο ταλέντο έχει κανείς τόσο περισσότερη αφοσίωση απαιτεί η καλλιέργειά του. Ταλέντο αποτελεί και το πάθος του ανθρώπου για την ενασχόληση με κάτι χωρίς όρια και κανόνες.

Αρθρογραφείτε συχνά στον περιοδικό τύπο. Σας επηρεάζει η κριτική;

Ε.Γ Προσπαθώ να μη με επηρεάζει αρνητικά. Είναι θεμιτό να υπάρχουν αντίθετες απόψεις. Δεν πρόκειται να αλλάξω τον τρόπο που γράφω βάσει οποιασδήποτε κριτικής. Αν θεωρήσω ότι μια κριτική είναι εποικοδομητική και ό,τι γράφονται σ΄ αυτήν έχουν ουσία, θα τη λάβω υπόψη μου για να με βοηθήσει να εξελιχθώ.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

Ε.Γ Οι αρχαίοι  έλεγαν πως η μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να νιώσει ο άνθρωπος είναι η αίσθηση της επιτυχίας. Μιας επιτυχίας που προέρχεται από εσωτερική κατάκτηση ενός στόχου μέσα από την εξέλιξη των ικανοτήτων μας και όχι εξωγενή, από περιστασιακές συνθήκες.
Όταν ένα άτομο αφοσιώνεται στο αντικείμενο, τον τομέα, την τέχνη που αγαπά, θέτει τα θεμέλια για την επιτυχία.

Πώς είναι όταν από πολύ νωρίς έχεις ένα ταλέντο που το αναγνωρίζουν οι άλλοι;

Ε.Γ Είναι ευτύχημα να βιώσει κανείς από νωρίς αναγνώριση των ικανοτήτων του. Σε πολλούς, αυτή ήρθε μετά θάνατον. Δίνει έναυσμα για περαιτέρω στόχευση, αρκεί να μην επαναπαύεται κανείς στις δάφνες του, οπότε αυτό λειτουργεί ανασταλτικά.

Οι Αμερικανοί λένε ότι στα εξειδικευμένα επαγγέλματα ο πρώτος είναι πρώτος και ο δεύτερος είναι τίποτα. Συμφωνείτε;

Δ.Σ Δεν συμφωνώ. Πιστεύω πως ο πρώτος είναι πρώτος, ο δεύτερος είναι δεύτερος, ο τρίτος είναι τρίτος,  ο τρίτος γίνεται εύκολα πρώτος αν έχει κότσια, ο πρώτος γίνεται δέκατος αν δεν τα έχει και όλα αυτά είναι μες στη ζωή και στο επάγγελμα. Πιστεύω πολύ στις αντοχές. Δεν υπάρχει τίποτα που να είναι ευθεία γραμμή, μόνιμα. Νικητής δεν είναι αυτός που κερδίζει τώρα, αλλά όποιος κερδίζει σε βάθος χρόνου.

Είστε όπως λένε στο ποδόσφαιρο «ομαδικός παίκτης»;

Δ.Σ Το έχω αποδείξει κιόλας. Το γεγονός ότι δέχτηκα προτάσεις συνεργασίας από διάφορες ειδικότητες και τις αποδέχτηκα αποδεικνύει σαφώς ότι είμαι ομαδικός παίχτης. Φτάνει βεβαίως να υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Δεν είσαι ομαδικός παίχτης σε οποιαδήποτε ομάδα. Την ομάδα την διαλέγεις και σε διαλέγει.

Τι προϋποθέτει η καλή συνεργασία;

Δ.Σ Η καλή συνεργασία προϋποθέτει εντιμότητα, που σημαίνει να σκέφτεσαι, να λες και να κάνεις το ίδιο πράγμα. Είναι κάτι πολύ δύσκολο να καταφέρεις.

Υπάρχουν πράγματα που σας ενοχλούν στο χώρο της δουλειάς σας;

Δ.Σ Είμαι τυχερή γιατί πληρώνομαι να κάνω αυτό που αγαπάω. Η δουλειά σε σπρώχνει να ξεπεράσεις τα όρια, τις αντοχές σου με όποιο κόστος, αλλά εγώ δεν μπορώ να φανταστώ τον χώρο της αισθητικής χωρίς χαρά και ευφορία. Αν με ενοχλούν πράγματα τοποθετούνται στο καθεστώς της δουλειάς, που όμως είναι ακριβώς εκείνα που δυσαρεστούν πολλούς και σε άλλους εργασιακούς χώρους.

Το μόνιμο μακιγιάζ ταιριάζει με την αυθεντική κομψότητα;

Ε.Γ Η κομψότητα έχει να κάνει με την ποιότητα και τον εκλεπτυσμό. Είναι, υπάρχει μέσα μας ανεπιτήδευτα, και εκφράζεται με κάθε μας έκφραση, από τον τρόπο ομιλίας, την παραμικρή μας κίνηση. Το μακιγιάζ είναι η τελική πινελιά και στην περίπτωση που είναι μόνιμο επιβάλλεται να είναι άκρως διακριτικό τονίζοντας την αύρα της φινέτσας.

Πώς αντιμετωπίζετε την εισβολή γυναικών Μπάρμπι;

Ε.Γ Στις γυναίκες η εξωτερική εμφάνιση είθισται να μετρά περισσότερο απ΄ ό,τι στους άνδρες, ειδικά σήμερα που επικρατεί η λαγνεία του στυλιζαρισμένου στερεότυπου. Αυτό που εκτιμώ είναι μια φυσική Μπάρμπι που να έχει κρίση.
Όμως η πραγματική εισβολή έχει γίνει στο μυαλό των ανθρώπων και αυτό που είναι πιο επικίνδυνο είναι η εξάπλωση των «Μπάρμπι μυαλών και νοοτροπιών».

Υπάρχει μια ιδανική δεκαετία για τη γυναίκα;

Δ.Σ Ναι. Αυτή την οποία διατρέχει. Η δική μου τώρα, ανάμεσα στα 40 και τα 50, είναι τέλεια: έχω συγχωρήσει στον εαυτό μου τα λάθη μου και βλέπω την κάθε μέρα σαν δώρο- που είναι κιόλας.

Φοβάστε τα γηρατειά;

Δ.Σ Δεν έχω τέτοιες αγωνίες. Μεγαλώνοντας γινόμαστε καλύτεροι. Ζω τον εσωτερικό μου χρόνο. Ο χρόνος, η ηλικία είναι σχετικές έννοιες. Το βλέπω στους δικούς μου ανθρώπους. Σημασία έχει πόσο ζωντανή παραμένει η σκέψη και το συναίσθημά μας.
Τον χρόνο τον εμπιστεύομαι. Τα βάζει όλα σε τάξη.

Ε.Γ Σε νεαρότερη ηλικία είχα αρκετά έντονη την αίσθηση ότι ο χρόνος περνά γρήγορα και ήθελα να επιτύχω όσα περισσότερα μπορούσα άμεσα. Σαν ένα κερί που καίγεται και από τις δυο πλευρές του. Σήμερα πια έχω συμβιβαστεί με την έννοια του χρόνου και τη δέχομαι όχι όμως πια καταπιεστικά. Αν προσπαθήσουμε να ζούμε κάθε μας στιγμή στο 100%, χωρίς να βάζουμε συμβιβασμούς στις αξίες και τους στόχους μας, τότε θα μπορέσουμε να εκτιμήσουμε όλα αυτά που μας γεμίζουν μέσα από την πάροδο του χρόνου.

Τι σας απωθεί σε έναν άνθρωπο;

Δ.Σ Η απληστία. Ρίχνει τα πρόσωπα πολύ χαμηλά. Και δυστυχώς περιβαλλόμαστε από τέτοιους ανθρώπους.

Τι εκτιμάτε σε έναν άνθρωπο;

Ε.Γ Θαυμάζω τα άτομα που είναι πιστά στις αξίες τους, έχοντας μια ισορροπία ανάμεσα στα πιστεύω τους και τον τρόπο ζωής τους. Που δεν δέχονται τη πραγματικότητα των άλλων σαν δεδομένο, χωρίς όμως να την ακυρώνουν, και αναζητούν ολοένα την εξέλιξη της προσωπικότητάς τους σε όλα τα επίπεδα.

Πώς αποφασίσατε να συνεργαστείτε;

Δ.Σ Με τον Evan γνωριστήκαμε στο Μέγαρο Μουσική- στη διάλεξη του φιλοσόφου Γιάλομ, μέσω ενός φίλου ψυχολόγου. Κοινή μας διαπίστωση ήταν ότι οι ανάγκες του κόσμου, όσον αφορά την ομορφιά στο σύνολό της, ήταν στην πραγματικότητα πολύ μεγαλύτερες. Και δεν υπήρχαν αντίστοιχοι χώροι και ανάλογοι επαγγελματίες, για να καλύψουν τις απαιτήσεις τους.

Ε.Γ Ο περισσότερος κόσμος έχει αναπόφευκτα συνηθίσει τα αποσπασματικά και αναποτελεσματικά επιχειρήματα βελτίωσης της εικόνας.
Αυτό το οποίο λείπει ενώ αποτελεί θεμελιακή αρχή είναι μια Ολιστική αντιμετώπιση της ομορφιάς. Όχι τμηματική σαν μερεμέτι ή μπάλωμα. Χρειάζεται μια ισορροπία της εξωτερικής εμφάνισης η οποία να πηγάζει από την αρμονία του εσωτερικού μας ψυχισμού.

Σας απασχόλησε η οικονομική κρίση στην απόφασή σας;

Δ.Σ Η κρίση είναι σαν μια περίοδο αποτοξίνωσης. Μας δίνεται μια καλή ευκαιρία να συνειδητοποιηθούμε. Άλλωστε επιχειρηματίας σημαίνει επιχειρείν. Δεν φοβάσαι, κάνεις υπολογισμένο ρίσκο.
Αν εκτιμάς τις προϋποθέσεις και οι κινήσεις γίνουν καίρια, τότε υπάρχουν πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας. Το concept ήταν να συνδέσουμε τις ειδικότητές μας με τέτοιον τρόπο ώστε η επέμβασή μας να μην σταματάει στην μερική ή ολική αλλαγή των κινητών χαρακτηριστικών (φρύδια, μάτια, χείλη) του προσώπου. Να πηγαίνει λίγο παραπέρα.
Πριν σχεδιάσουμε έστω και μία τρίχα, εξετάζουμε τις γωνιές και το σχήμα του προσώπου, τη φυσική ροή των μαλλιών, την φορά των ρυτίδων και το υπόλοιπο σώμα-μπορεί να σας ζητήσουμε να περπατήσετε πάνω- κάτω.
Έτσι, εκτός από τις απαραίτητες επεμβάσεις που αφορούν καθαρά αισθητικούς σκοπούς, ενίοτε είναι δυνατή και η συμβολή άλλων ειδικοτήτων, όπως διαιτολόγου, πλαστικού  χειρουργού, δερματολόγου, οδοντιάτρου, ψυχολόγου κ.ά. Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό.
Μια ημερήσια επίσκεψη στο χώρο μας, είναι σαν να έχετε κάνει πλαστική, χωρίς τον πόνο και την ταλαιπωρία και με πολύ λιγότερα χρήματα.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Ε.Γ Βλέπουμε το επαγγελματικό μας «σπίτι» όχι ως ένα ακόμη σαλόνι ομορφιάς, αλλά ως ένα «ιερό ναό». Εδώ το άτομο αναγνωρίζεται σαν μια ιδιαιτερότητα, αποφεύγονται τα κλισέ και δημιουργείται μια εξελικτική προοπτική αναδόμησης σε όλα τα επίπεδα.
Η ψυχογράφηση της προσωπικότητας και της εικόνας του, οδηγούν στον καθορισμό των τεχνικών μεθόδων εκείνων που θα επιφέρουν το μέγιστο αρμονικό αποτέλεσμα κάθε φορά. Πέρα από το μόνιμο μακιγιάζ, η αισθητική οδοντιατρική, το styling και η διατροφή ανάμεσα σε άλλα.
Η προσέγγιση αυτή αποσκοπεί να  εμπεδωθεί στο υποσυνείδητο του κοινού με φυσικό τρόπο.

Υπάρχει ιδανική ομορφιά;

Δεν είναι η ιδανική ομορφιά αυτό που μας ενδιαφέρει πραγματικά. Οι ρυτίδες είναι τα μετάλλια που αποκτήσαμε στη ζωή μας. Είναι ό,τι περάσαμε και ό,τι θελήσαμε να γίνουμε. Η στάση του σώματος είναι μεγαλύτερο προσόν. Πηγάζει από μέσα μας και αποτελεί φυσική χάρη. Το στοιχείο που μας συγκινεί είναι μια γυναίκα κομψή, που γνωρίζει τον εαυτό της και δεν παρασύρεται από το μαζικό μάρκετινγκ ή τη διαφήμιση. Διαθέτει, ωστόσο, το χρόνο να δείχνει όμορφη και να αναδεικνύει τις αρετές της. Αυτό την κάνει να είναι γενναιόδωρη, επιλεκτική και να κερδίζει από τις εμπειρίες της.

Έβαν Γεωργουλάκης (Evan Fotis)

Ο φυσιογνωμιστής-σκιτσογράφος, Evan Γεωργουλάκης έχει συνεργασίες με διεθνή μέσα ενημέρωσης όπως το CNN, το BBCWS, και εφημερίδες όπως οι Times του Λονδίνου, Daily Express και η  Daily Record, αναλύοντας τα πορτραίτα πολιτικών ηγετών και προσώπων της επικαιρότητας.
Στην Ελλάδα έχει συνεργαστεί με τα κυριότερα τηλεοπτικά κανάλια, εφημερίδες και περιοδικά, με πορτραίτα και φυσιογνωμικές αναλύσεις των πολιτικών, κοινωνικών αλλά και τηλεοπτικών πρωταγωνιστών. Μεταξύ άλλων Τo Βήμα της Κυριακής, Ελευθεροτυπία, Κ της Καθημερινής, Το Πρώτο Θέμα, Έθνος της Κυριακής, Elle, Espresso, Αδέσμευτος Τύπος. Στην τηλεόραση (Mega, Ant1, Alpha, Star, Alter, NET, ET1 κ.α) και στο ραδιόφωνο (RealFm, NET, Alpha, Flash κ.α) έχει αναλύσει πάνω από 350 πρόσωπα της επικαιρότητας μέσω της Φυσιογνωμικής.
Ως μέλος της επιτροπής των ειδικών στην εκπομπή Ταυτότητα (Star 2007-2008) συμβούλευε τους παίκτες στις επιλογές της σωστής Ταυτότητας.
Η Βουλή των Ελλήνων και άλλοι χώροι έχουν οργανώσει εκθέσεις με έργα του Evan.
Ως σύμβουλος προσωπικής επικοινωνίας συνεργάζεται με επιχειρηματίες, πολιτικούς και ανθρώπους της τηλεόρασης και των τεχνών. Στο εξωτερικό συνεργάστηκε ανάμεσα σε άλλους και με τους Bill Clinton, Al Gore, την αδικοχαμένη πριγκίπισσα Diana, τον Jeremy Irons.
Η γνώση του χρησιμοποιείται στον τομέα ανθρώπινου δυναμικού (ΗR) και στην οπτική επικοινωνία/ βελτίωση εικόνας (image building) από εταιρείες (Air France, Nautica, Pernod-Ricard, East West Institute etc).
Σε οργανισμούς όπως το ΥΡΟ International, WIC, ΕΕΔΕ, ΙΑΓΜΕ, ΟΕΒ, ΑΗΕΡΑ και δίνει διαλέξεις και σεμινάρια πάνω στο θέμα της επικοινωνίας (presentation techniques, public speaking) της Φυσιογνωμικής και Μορφο-ψυχολογίας.
Στον τομέα της αισθητικής έχει συνεργαστεί συμβουλευτικά με πλαστικούς χειρουργούς στο Λονδίνο και στην Ελλάδα και Κύπρο ως εισηγητής σε ημερίδες και σεμινάρια.

Δήμητρα Σκούρα

Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα.
Το βιογραφικό της –δημόσιες σχέσεις, διαφήμιση, Marketing, αισθητική- δημιουργήθηκε από διάφορες παρορμήσεις της στιγμής.
Πολυπράγμων και κοσμογυρισμένη συνεργάζεται με εταιρείες του χώρου της Αισθητικής και πετυχαίνει το ακατόρθωτο. Να κάνει καλά, πάρα πολλά πράγματα συγχρόνως.
Χαρτογράφησε την επαγγελματική διαφήμιση στα κλαδικά έντυπα, υλοποίησε ταξίδια κινήτρων στο εξωτερικό, ενέπνευσε τους επιχειρηματίες να επενδύσουν σε high class επιλογές, έφτιαξε την εταιρική τους ταυτότητα και άλλαξε το τοπίο στους εκθεσιακούς χώρους, επιβάλλοντας νέα εικαστικά δεδομένα.
Το 1988 γίνεται μέλος της επιτροπής των επιστημονικών προγραμμάτων των συνεδρίων της Cidesco και συμμετέχει σαν εισηγήτρια- ομιλήτρια σε ημερίδες αισθητικής.
Αρθρογραφεί σε περιοδικά και εφημερίδες αισθητικής, στον εβδομαδιαίο και περιοδικό τύπο (Τηλέραμα, 7 Μέρες T.V., Life and Health κ.λπ), σε ηλεκτρονικά περιοδικά και παίρνει μέρος σε τηλεοπτικές εκπομπές ομορφιάς.
Από το 2000 και μετά το ενδιαφέρον της στρέφεται στο Μόνιμο Μακιγιάζ. Συνεργάζεται σχεδόν με όλους τους πλαστικούς χειρουργούς και από την ανατρεπτική ματιά της περνούν οι πιο διάσημες Ελληνίδες. Ανοιχτό μυαλό, άκρως δημιουργικό δεν διστάζει να κάνει τη νύχτα μέρα προκειμένου να ικανοποιήσει το πιστό  πελατολόγιό της. Οι γυναίκες που “χρωματίζει” με το στυλό της αποπνέουν μια αβίαστη θηλυκότητα και αγάπη για τη ζωή. Η ίδια αγάπη για μια καθημερινή ποιότητα στον τρόπο ζωής διακρίνει και την ίδια που λατρεύει την ομορφιά των εσωτερικών χώρων, το καλό φαγητό και την επαφή με αγαπημένους φίλους.

Share with your timeline