Μόνιμο μακιγιάζ – Extreme makeover
Επιμέλεια:
Δήμητρα ΣΚΟΥΡΑ, permanent make-up artist
Η τηλεοπτική εκπομπή που προβάλλεται από το ABC δεν κάνει παιχνίδι με τις ανθρώπινες σχέσεις, ούτε διασκεδάζει με τις αδυναμίες των κοινών θνητών όσον αφορά τη διασημότητα και το χρήμα. Παίζει με κάτι πολύ βαθύτερο και ουσιαστικότερο. Παίζει με την εικόνα, την εμφάνιση που θα ήθελε ο καθένας από μας αντί για την πραγματική του.
Το Extreme makeover αναβιώνει τον μύθο της Σταχτοπούτας και δίνει στους παίκτες την ευκαιρία να αλλάξουν ριζικά την εμφάνισή τους μέσα από μια σειρά χειρουργικών επεμβάσεων που πραγματοποιούνται μπροστά στην κάμερα. Ρεκόρ τηλεθέασης και δεκάδες εκατομμύρια οι αιτήσεις συμμετοχής. Υγιείς άνθρωποι υποβάλλονται σε επεμβάσεις και μετατρέπονται οικειοθελώς σε ασθενείς, προσδοκώντας να βελτιωθεί και η ζωή τους. Τα ασχημόπαπα γίνονται κύκνοι μπροστά στα μάτια εκατομμυρίων τηλεθεατών και η πλαστική χειρουργική στην προκειμένη περίπτωση αποφέρει εκατομμύρια στη βιομηχανία της τηλεόρασης.
Κι όμως υπάρχει το μόνιμο μακιγιάζ, ένας πολύ πιο απλός τρόπος να βελτιωθεί η εικόνα μας και να ανανεωθεί εντυπωσιακά το πρόσωπό μας. Η τεχνική της μικροχρωστικής, μας επιτρέπει να επέμβουμε στα χαρακτηριστικά του προσώπου και να τα σχεδιάσουμε έτσι ώστε να είναι περισσότερο αρμονικά. Αυτήν έχουν ήδη επιλέξει πολλές σταρ του Hollywood για να γεμίσουν τα άδεια σημεία στο περίγραμμα του στόματος, να μεγαλώσουν τον όγκο των χειλιών τους, να τονίσουν τη γραμμή των βλεφάρων και να αποκτήσουν όμορφα τόξα πάνω από τα μάτια. Και όλα αυτά επιτυγχάνονται με μια μέθοδο ανώδυνη, που κρατάει το πολύ 3 χρόνια και έχει τη δυνατότητα… επιστροφής.
Χείλη για.. φίλημα!
Κανέναν μέλος του σώματός μας δεν έχει τόσο συμβολική σημασία όσο τα χείλη. Ένα καλοσχηματισμένο στόμα παραπέμπει σε αισθησιασμό και ερωτισμό και σχετίζεται άμεσα με την αυτοπεποίθηση της γυναίκας. Το στόμα όμως, εκτός από το ότι σπάνια έχει απόλυτα ομοιόμορφο σχήμα, με τον καιρό χάνει την ελαστικότητά του, το χρώμα αλλά και το περίγραμμά του. Με το πέρασμα του χρόνου τα χείλη, όπως και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του προσώπου, αλλοιώνονται λόγω ηλικίας, αλλά και λόγω της μεταβολής του χαρακτήρα. Έτσι, δημιουργούνται γραμμές και ρυτίδες που με μια προσεκτική παρατήρηση μαρτυρούν πολλά. Όταν κάνουμε μόνιμο μακιγιάζ στα χείλη πρέπει να παρατηρούμε τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ανθρώπου και να έχουμε υπ’ όψιν μας, ότι η ατομική μορφή καθορίζει τα φυσικά όρια τη μεταμόρφωσης. Αφιερώστε λοιπόν χρόνο στην πελάτισσά σας και κοιτάξτε την προσεχτικά. Κάθε επέμβαση μόνιμου μακιγιάζ δεν μοιάζει με την προηγούμενη, ούτε με την επόμενη. Πρόκειται για μια απόλυτα εξατομικευμένη επέμβαση με αποτέλεσμα που πρέπει να ταιριάζει στο σύνολο του προσώπου. Τα φυσικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου, που πολλές φορές αντανακλούν τις ιδιότητες του χαρακτήρα, δίνουν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Το πρώτο βήμα στο μόνιμο μακιγιάζ των χειλιών είναι πάντα η αρμονική διαμόρφωση του σχήματος, κάτι που εξαρτάται κυρίως από την ακρίβεια του περιγράμματος. Η διαμόρφωση του σχήματος είναι περίπλοκη εργασία επειδή απαιτείται τέλεια συμμετρία. Οι ανομοιομορφίες πρέπει να εξομαλύνονται απόλυτα. Όπου επιβάλλεται οπτική μεγέθυνση του στόματος χρειάζεται προσοχή. Αν ξεπεράσουμε κατά πολύ το φυσικό περίγραμμα, το αποτέλεσμα θα φαίνεται ψεύτικο και θα γελοιοποιεί τη γυναίκα. Στην περίπτωση που η πελάτισσά σας επιμένει να ζητά ένα αταίριαστο σχήμα είναι καλύτερο για το καλό το δικό σας, αλλά και για το καλό ολόκληρου του κλάδου του μόνιμου μακιγιάζ, να αρνηθείτε να την αναλάβετε.
Σωστή οπτική μεγέθυνση στα χείλη μπορείτε να επιτύχετε με τη χρωματική μορφοποίηση και με αντιθέσεις του τύπου ανοιχτό- σκούρο. Η τρισδιάστατη χρωμάτωση των χειλιών αρχίζει πάντοτε με το περίγραμμα. Στο σύνολο της χρωματικής διαμόρφωσης, ο τόνος του περιγράμματος είναι ο σκουρότερος. Το περίγραμμα δεν πρέπει να κλείνει ποτέ στις γωνίες του στόματος. Όταν οι γωνίες του στόματος “κρεμάνε” προς τα κάτω, το πρόσωπο αποκτά μια έκφραση θλιμμένη και η γυναίκα φαίνεται μεγαλύτερη. Οι καμπύλες του επάνω χείλους πρέπει να έχουν φυσικό και αρμονικό σχήμα και να βρίσκονται ακριβώς στη μέση του στόματος. Οι μυτερές γωνίες στο επάνω χείλος προσδίδουν σκληρότητα στην έκφραση και πρέπει να αποφεύγονται. Χείλη χωρίς όμορφες καμπύλες στο επάνω μισό τα διορθώνουμε δημιουργώντας νέο περίγραμμα ένα χιλιοστό περίπου έξω από το φυσικό και απαλές καμπύλες όπου τα ψηλότερα σημεία τους αντιστοιχούν στη μέση των ρουθουνιών. Όταν υπάρχουν ρυτίδες τεντώνουμε απαλά τα χείλη και σχηματίζουμε μια ενιαία γραμμή χρωματίζοντας το βάθος των ρυτίδων.
Μετά το περίγραμμα των χειλιών ακολουθεί η σκίαση. Η απόχρωση που επιλέγουμε για τη σκίαση, πρέπει να είναι συγγενική με το χρώμα του περιγράμματος και κατά ένα ή δύο τόνους ανοιχτότερη. Εργαζόμαστε κατευθυνόμενοι από το περίγραμμα προς το εσωτερικό του στόματος. Μετά την πρώτη σκίαση ακολουθεί μια δεύτερη στο πιο κάτω επίπεδο των χειλιών. Κρατάμε την ίδια απόχρωση που χρησιμοποιήσαμε στην πρώτη σκίαση, αλλά κατά ένα τόνο πιο ανοιχτή. Οι αποχρώσεις της σκίασης πρέπει να διαδέχονται αρμονικά η μια την άλλη χωρίς να φαίνονται οι “ενώσεις”.
Τα πιο συνηθισμένα λάθη στο μόνιμο μακιγιάζ είναι:
Μόνιμο μακιγιάζ χειλιών και έρπης
Οι πρώτες ενδείξεις ύπαρξης επιχείλιου έρπη είναι συνήθως η ύπαρξη αισθήματος μυρμηκίασης, καύσου ή κνησμού στην περιοχή όπου πρόκειται να εμφανισθεί. Αυτή η φάση της λοίμωξης μπορεί να διαρκέσει περίπου 24 ώρες. Στη συνέχεια, δημιουργείται ένα κοκκίνισμα και πρήξιμο της περιοχής που καταλήγει σε φυσαλίδες γεμάτες υγρό με κόκκινη βάση. Οι φυσαλίδες προκαλούν έντονο πόνο και είναι πολύ ενοχλητικές, δυσκολεύοντας την ομιλία, το φαγητό και το γέλιο. Μέσα σε λίγες μέρες οι φυσαλίδες σπάνε και δημιουργούν επιφανειακές πληγές. Σε μερικούς ανθρώπους ο απλός έρπης μπορεί να εμφανισθεί τόσο συχνά, ώστε να κάνει δύσκολη τη ζωή τους περιορίζοντας τις οικογενειακές ή κοινωνικές δραστηριότητες. Άνθρωποι με επαγγέλματα στα οποία η καλή εμφάνιση ή ο υψηλός βαθμός υγιεινής είναι σημαντικά, χρειάζεται να απουσιάζουν από την εργασία τους κατά τη διάρκεια μιας έξαρσης του έρπη τους.
Υπάρχει κίνδυνος επέκτασης της μόλυνσης ή εμφάνισης άλλων συμπτωμάτων;
Οι άνθρωποι με έκζεμα ή άλλα δερματικά προβλήματα μπορεί να νοσήσουν σοβαρά αν μολυνθούν από τον ιό. Αν στο σημείο που θα εμφανισθεί ο έρπης υπάρχει έκζεμα, τότε προσβάλλονται εκτεταμένες επιφάνειες του δέρματος γύρω από το έκζεμα, μια από τις πιο βαριές μορφές του έρπητα. Άτομα που παρουσιάζουν τέτοιου είδους δερματικά προβλήματα γύρω από το στόμα είναι καλύτερα να αποφύγουν το μόνιμο μακιγιάζ. Όσοι είναι επιρρεπείς στην ανάπτυξη κηλίδων στο δέρμα τους ρισκάρουν περισσότερο με τη χρήση του μικροχρωματισμού. Οι κηλίδες, συμπεριλαμβανομένων και των κηλίδων της ψωρίασης, μπορούν να να εμφανισθούν πιο συχνά όταν για οποιοδήποτε τρόπο τραυματίζεται το δέρμα. Γενικά όπου υπάρχει ανοσολογικό έλλειμμα, η εξάπλωση του ιού γίνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Γι’ αυτό σε ασθενείς με AIDS η συχνότητα ερπητικών βλαβών είναι πολύ συχνή. Όταν ο απλός έρπης αναπτυχθεί σε έδαφος λοίμωξης HIV, έχει μεγάλη διάρκεια και βαρύτητα, μεγάλο μέγεθος, έντονες αιμορραγικές εφελκίδες στα χείλη και συχνά υποτροπές.
Ποιοι είναι οι παράγοντες που ευνοούν τον ιό;
Γιατί ο επιχείλιος έρπης επανεμφανίζεται συχνά;
Όποιος περάσει την πάθηση δεν αποκτά ανοσία, όπως συμβαίνει με την ιλαρά, την ερυθρά ή τον έρπητα ζωστήρα. Ο απλός έρπης μπορεί να ξαναπροσβάλλει το ίδιο άτομο, να υποτροπιάσει. Έχει υπολογιστεί ότι, από το σύνολο των ανθρώπων που έπαθαν πρώτη φορά απλό έρπητα, το 75% ξαναπροσβάλλεται και όχι μια φορά, αλλά πολλές φορές. Προσβάλλεται πάντα το ίδιο σημείο ή κάποιο γειτονικό και πότε άλλο σημείο σε άλλη περιοχή του σώματος. Αν δηλαδή προσβληθούν για πρώτη φορά τα χείλη, τη δεύτερη, τρίτη, κλπ. φορά, πάλι τα χείλη θα προσβληθούν. Υπάρχει όμως πάντα η πιθανότητα το ίδιο άτομο να μεταδώσει τη λοίμωξη σε άλλο μέρος του σώματός του.
Πώς αντιμετωπίζεται προληπτικά και θεραπευτικά ο απλός έρπης σε σχέση με το μόνιμο μακιγιάζ;
Συνήθως ο έρπης εμφανίζεται τρεις μέρες μετά τις διαδικασία του μόνιμου μακιγιάζ. Αν συμβεί αυτό θα περιμένουμε να περάσουμε τουλάχιστον 40 μέρες για να “επιδιορθώσουμε” τα σημεία εκείνα που τα έλκη του ιού έχουν “πετάξει” το χρώμα. Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής, η τοπική επάλειψη με αιθέριο έλαιο tea-tree (12 φορές πιο αντισηπτική ουσία από την φαινόλη) εκτός του ότι τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, λειτουργεί και σαν επιπλέον τοπικό αναισθητικό και αναλγητικό. Το tea-tree δεν παρουσιάζει τοξικότητα και είναι υποαλλεργικό. Είναι από τα λίγα αιθέρια έλαια που δεν είναι ερεθιστικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν αδιάλυτα. Όλες οι παθήσεις του στόματος, άφθες, επιχείλιος έρπης, στοματικά αποστήματα, έλκη, ακόμα και η ουλίτιδα, ανταποκρίνονται στη θεραπεία με tea-tree. Ειδικά στην πρόληψη του έρπη, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αιθέριο έλαιο προστατεύει και από τις ηλιακές ακτίνες, μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητά του.
Μια μέρα πριν από το μόνιμο μακιγιάζ και για τέσσερις μέρες μετά, η χρήση ουσιών που ενδυναμώνουν την άμυνα του οργανισμού είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Το Rhus toxicodendron, ένα ομοιοπαθητικό φάρμακο που βοηθάει το σώμα να “αντέχει” στις κακουχίες, είναι προτεινόμενο πριν και μετά τη διαδικασία της μικροχρωστικής. Παρασκευάζεται από τα φύλλα το ομώνυμου κισσού. Έχει ευρύ φάσμα εφαρμογών και ενδείκνυται για τα συμπτώματα που εμφανίζονται στο δέρμα μετά από χειρουργικές επεμβάσεις. Ιδεώδες σκεύασμα για κόκκινα εξανθήματα, με φαγούρα και συχνά φουσκάλες, βρίσκει στην πρόληψη του απλού έρπη την ιδανική εφαρμογή του.
Το φυτό Rhus toxicodendron είναι εξαιρετικά δηλητηριώδες. Όταν δυναμοποιηθεί – δυναμοποίηση είναι το κεντρικό δόγμα της Oμοιπαθητικής – απελευθερώνεται η ενέργειά του, ενώ χάνεται η τοξικότητά του.